2006-04 – Opzetten Business Requirements Team

Markt/OrganisatieBankverzekeraar
OpdrachtOpzetten Business Requirements Team
OpdrachtgeverNationale Nederlanden
RolBusiness Consultant
Periodeapril 2006 – maart 2007
ContextOpzetten van een Business Requirements Team (BRT) binnen een Marketing & Sales afdeling. Doel hiervan was om de (verander)vraag vanuit Marketing & Sales (de business) naar de (ICT)leveranciers te professionaliseren (meer samenhang en diepgang alvorens project te starten). Het BRT had als voornaamste taken business en system requirements te ontwikkelen en te beheren, conform het CMMi level 3 compliant kwaliteitssysteem AMS (Advanced Management System). AMS was de implementatie van Prince2 en MSP binnen de organisatie.
BijdrageAls business consultant een handboek met daarin de BRT-processen opgeleverd. Verder twee pilot projecten gedraaid conform de beschreven processen en deliverables en is na 8 maanden een evaluatie uitgevoerd. In het kader van een reorganisatie is het BRT als structurele eenheid binnen de afdeling opgenomen.